Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз обліково-статистичної роботи у Володимир-Волинському міському суді Волинської області за 2014 рік.
На виконання плану роботи Володимир-Волинського міського суду Волинської області та з метою з’ясування реального стану обліково-статистичної роботи за 2014 рік судом проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в суді.
Територіальним управлінням ДСА України в Волинській області здійснено комплекс заходів щодо організаційного забезпечення діяльності загальних місцевих судів з реалізації основних завдань обліково-статистичної роботи: забезпечення достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності інформації про роботу судів з основної діяльності.
В приміщенні територіального управління ДСА України в Волинській області за допомогою системи відеоконференцзв’язку проводилися семінарські навчання. Зокрема:
- 18 березня 2014 року проведено семінар в режимі відеоконференцзв’язку розширене засідання колегії ТУ ДСА України в Волинській області для керівників апаратів, в. о. керівників апаратів, голів, в. о. голів загальних місцевих судів Волинської області;
- 21 березня 2014 року проведено семінар в режимі відеоконференцзв’язку ТУ ДСА України в Волинській області щодо методології заповнення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру;
- 26 червня 2014 року проведено семінар в режимі відеоконференцзв’язку для керівників апаратів, в. о. керівників апаратів, головних спеціалістів з інформаційних технологій та відповідальних працівників з питань ведення судової статистики місцевих загальних судів Волинської області щодо підготовки та організації формування відомчої звітності за перше півріччя 2014 року за допомогою КП «Д-3».;
- 12 серпня 2014 року проведено семінар в режимі відеоконференцзв’язку для керівників апаратів, в. о. керівників апаратів, місцевих загальних суддів Волинської області щодо обговорення Закону України від 31.07.2014 №1622 Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік та реалізації його норм в роботі місцевих зальних судів Волинської області;
- 26 грудня 2014 року проведено семінар в режимі відеоконференцзв’язку для керівників апаратів, в. о. керівників апаратів та відповідальних працівників з питань ведення судової статистики місцевих загальних судів Волинської області щодо підготовки та організації формування відомчої звітності за 2014 рік за допомогою КП «Д-3».;
На адресу суду протягом 2014 року від Територіального управління ДСА України в Волинській області надходили інструктивні листи та методичні рекомендації щодо забезпечення належної організації роботи по судовій статистиці.
Метою зазначеного аналізу є: виявлення недоліків у роботі Володимир-Волинського міського суду з питань первинного обліку справ і матеріалів, які негативно впливають на ведення діловодства в суді та судову статистику взагалі, а також вжити необхідних заходів, спрямованих на покращення роботи та вирішення проблем, виявлених у процесі аналітичного дослідження.
Аналіз проведено на підставі обліково-статистичних карток на кримінальні справи, цивільні справи, адміністративні справи та справи про адміністративні правопорушення, реєстраційних журналів, карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу, контрольно-реєстраційних карток на звернення громадян та інших документів первинного обліку справ та матеріалів, що надійшли на розгляд до суду за 2014 рік.
У своїй організаційній діяльності Володимир-Волинський міський суд керується Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, наказ ДСА України від 17.12.2013 року № 173 (із змінами та додатками внесеними відповідно до чинного законодавства України), Інструкцією щодо заповнення і подання форм статистичної звітності № 1-ОП, 1-1-ОП, 1-1, 1, 2-Ц, 2-А, 3, а також тимчасової звітності за формами 2-ВД, 2-ВП, 2-ВМ, 1-АМ, Інструкцією щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження форма 6-8, наказ ДСА України від 05.12.2013 року № 169, Інструкцією щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином форма 4, наказ ДСА України від 17.02.2005 року № 21, Інструкцією щодо заповнення форми статистичного звіту № 1-Л, постановами колегій, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та територіального управління, іншими нормативно-правовими актами.
Порядок функціонування автоматизованої системи документообігу визначено Положенням про автоматизовану систему документообігу суду - КП «Д-3».
Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи приймаються канцелярією і реєструються секретарями суду в автоматизованій системі в день їхнього надходження. На кожний вхідний, в тому числі процесуальний документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документу. На підставі внесеної до автоматизованої системи інформації здійснюється автоматичний розподіл судових справ. Перевірка стану обліково-статистичної роботи у суді показала, що робота суду в даному напрямку у цілому відповідає встановленим вимогам. Проте, мають місце деякі недоліки, що негативно впливають на якість статистичної звітності. Зокрема не в усіх справах вірно визначено категорію кримінальної чи цивільної справи, за якою вона враховується у відповідному звіті – відповідно невірно зазначений номер рядка звіту в обліково-статистичній картці, в окремих обліково-статистичних картках заповнені не всі реквізити. Крім обліково-статистичних карток всі судові справи реєструються в журналах та алфавітних покажчиках. Алфавітні покажчики справ та контрольні журнали, передбачені номенклатурою суду, прошиті, скріплені печаткою суду та підписом голови суду, кожен аркуш пронумерований, відповідно до вимог встановлених Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді. Картки обліку сум матеріальних та моральних збитків, заподіяних розкраданням та іншими злочинами заповнюються в КП «Д-3» правильно і достовірно помічниками суддів з дотриманням положень Інструкції.
З метою усунення недоліків в організації обліково-статистичної роботи і зокрема, причин та умов їх виникнення судом виконано певний обсяг роботи з підвищення обліково-статистичної роботи та діловодства. Так, протягом 2014 року було проведено перевірку роботи канцелярії суду по питанню ведення первинного обліку документів, їх повнота та достовірність заповнення, своєчасність звернення до виконання вироків, рішень та постанов. Перевірено стан, умови зберігання та реалізації речових доказів по судових справах, розглянутих судом. З метою навчання працівників проведено семінарське навчання на тему «Підготовка та організація формування місцевими загальними судами відомчої звітності за 2014 рік за допомогою КП «Д-3». Нарада по веденню загального та кадрового діловодства у місцевому загальному суді проводилася 15.01.2014, 23.06.2014, 13.10.2014 та 27.12.2014 років.
Звіти про стан здійснення правосуддя за 2014 рік за формами 1, 1-1, 1-Л, 1-ОП, 1-1-ОП 2-А, 2-Ц, 3, 6-8, 4, 10, 2-ВД, 2-ВП, 2-ВМ, 1-АМ формуються в автоматичному режимі, перевірка показників звіту проводиться в автоматизованій системі КП «Д-3».
Уникнення помилок при складанні статистичних звітів, забезпечення повноти та достовірності статистичних даних значною мірою вдасться досягти за рахунок запровадження повної автоматизації судової статистики та автоматичного розрахунку всіх форм звітності.
Протягом 2014 року проведено аналіз оперативності розгляду судом цивільних справ та причини тривалого не розгляду даних справ, узагальнення практики розгляду кримінальних справ про злочини, вчинені неповнолітніми, аналіз причин закриття провадження по справах про адміністративні правопорушення за ст. 130 КУпАП. Постійно аналізуються причини скасування та зміни судових рішень, ухвал, вироків по справах розглянутих судом.
Необхідно наголосити, що найтиповішими недоліками при веденні первинного обліку надалі залишаються неповнота або неправильність заповнення (перекручування) реквізитів обліково-статистичних карток по відношенню до матеріалів справи (судового рішення), а також недотримання суддями Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді (зі змінами та доповненнями), а саме суддя, який розглядав справу, визначає категорію справи, за якою вона враховується у відповідному звіті суду, про що робиться відмітка у верхній частині першої сторінки обкладинки справи. Оскільки, не усі судді дотримуються даної вимоги, категорію справи визначають помічники суддів, що в подальшому призводить до внесення змін у показники відповідних форм звітів.
Звіти про роботу суду зберігаються в окремих номенклатурних справах за кожен рік, належним чином оформлені та підписані. Разом з тим копії звітів зберігаються на магнітних і оптичних носіях (компакт-дисках та дискетах). Супровідні про скерування звітів, підтвердження показників, акти звірок з прокуратурою зберігаються у відповідних номенклатурних справах щодо листування з територіальним управлінням.
У наявності є всі передбачені форми звітності.
Звіти про стан здійснення правосуддя судом складаються у відповідності до Інструкції по судовій статистиці, роз’яснень та рекомендацій ДСА України, територіального управління державної судової адміністрації в області з питань ведення судової статистики.
Зокрема, при веденні статистичної роботи протягом першого півріччя 2014 року особлива увага зверталась на накази:
- Закон України Про запобігання корупції від 14.10.2014 № 1700-VII;
- Закон України Про прокуратуру від 14.10.2014 № 1697-VII.
Організацією первинного обліку та статистичної звітності займаються секретарі суду, консультант суду, заступник керівника апарату суду. Кожен із секретарів суду веде первинний облік справ та заповнює статистичні картки відповідно до категорій: кримінальні справи, цивільні справи, адміністративні та справи про адміністративні правопорушення. Секретар суду по кримінальним справам веде облік по кримінальним справам, скаргам приватного обвинувачення, матеріалів застосування примусових заходів медичного характеру; по справам з постановою прокурора, слідчого за згодою прокурора щодо вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності або для вирішення питання щодо невстановлених осіб, про закриття провадження у справі у зв'язку із закінченням строків давності; по справам за поданням слідчих органів та скаргам на їх дії та рішення; по справам щодо розгляду питань в порядку виконання вироку; по справам про направлення на примусове лікування до спеціалізованого лікувального закладу особи, яка зловживає спиртними напоями або наркотичними засобами.
Даний облік знаходить своє відображення у обліково - статистичних картках та алфавітних покажчиках кримінальних справ. До алфавітних покажчиків кримінальних справ вносяться дані щодо кожної особи, із зазначенням повних прізвища, імені та по батькові.
В обліково – статистичних картках заповнюються відповідно до руху справи всі пункти і графи, передбачені формами на підставі запису в журналі розгляду судових справ і матеріалів суддею.
Для реєстрації та обліку кримінальних справ у суді встановлюється перелік індексів. Обліково – статистичні картки по кримінальним справам зберігаються в канцелярії суду в картотеках відповідно до переліку індексів.
Один раз в квартал консультант суду по статистичним карткам на особу, стосовно якої розглянуто матеріали кримінального провадження складає звіт та відправляє ці дані до ТУ ДСА України в Волинській області електронною та простою поштою, складає звіт по матеріалам кримінального провадження, де надійшли апеляційні скарги, а також проводить звірку з органами прокуратури щодо заповнення та своєчасного надсилання до ЄДРДР карток на осіб відповідно до чинного законодавства.
Секретар суду по цивільним справам веде облік по справам позовного провадження, адміністративного провадження, окремого провадження, наказного провадження, по заявам про відновлення втраченого судового провадження, забезпечення позову, доказів у цивільних справах до подання позовної заяви, по заявам про перегляд заочного рішення, про скасування судового наказу, по скаргам на дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, що розглядаються в порядку цивільного судочинства, по справам щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у цивільних справах, по справам щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у адміністративних справах, по заявам про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами рішення, що набрали законної сили у цивільних справах та адміністративних справах.
Секретар суду по цивільним справам заповнює обліково-статистичні картки, реєстраційні журнали, а також алфавітні покажчики цивільних справ. До алфавітних покажчиків цивільних справ вносяться дані щодо кожної особи, із зазначенням повних прізвища, імені та по батькові.
В обліково-статистичних картках заповнюються відповідно до руху справи всі пункти і графи, передбачені формами на підставі запису в журналі розгляду судових справ і матеріалів суддею.
Для реєстрації та обліку цивільних справ у суді встановлюється перелік індексів. Обліково-статистичні картки по цивільним справам зберігаються в канцелярії суду в картотеках відповідно до переліку індексів. Секретар суду по справам про адміністративні правопорушення веде облік відповідної категорії справ та подання в порядку виконання справ про адміністративні правопорушення.
Даний облік відображається у обліково-статистичних картках та алфавітних покажчиках справ про адміністративні правопорушення. До алфавітних покажчиків справ про адміністративні правопорушення вносяться дані щодо кожної особи, із зазначенням повних прізвища, імені та по батькові.
В обліково-статистичних картках заповнюються відповідно до руху справи всі пункти і графи, передбачені формами на підставі запису в журналі розгляду судових справ і матеріалів суддею.
Для реєстрації та обліку справ про адміністративні правопорушення у суді встановлюється перелік індексів. Обліково-статистичні картки по справам про адміністративні правопорушення зберігаються в канцелярії суду в картотеках відповідно до переліку індексів.
Керівником апарату суду проаналізовані статистичні дані суду за 2014 рік, порівнюючи їх з статистичними даними 2013 року. Дана інформація обговорена на нараді працівників суду та висловлені пропозиції щодо покращення роботи суду в 2015 році.
Висновки :
Звичайно, в звітах за 2014 рік можуть мати місце логічні та технічні помилки, допущені Володимир-Волинським міським судом у зв’язку із чисельними змінами внесеними наказами ДСА України, але ми будемо робити все, щоб вони були усунуті в установлені територіальним управлінням строки, з дотриманням методичних рекомендацій та Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів. Та і взагалі, враховуючи всі труднощі в роботі з КП «Д-3», її недосконалість, уповільнений режим роботи, через що працівники апаратів судів змушені залишатись після закінчення робочого дня, виходити на роботу на вихідні та святкові дні, треба віддати належне як голові суду та відповідальним особам по складанню звітності, так і суддям, керівнику апарату і всім працівникам, задіяних в роботі з КП «Д-3».
Обліково-статистична робота в суді ведеться на належному рівні відповідно до діючих нормативно-правових актів, що регулюють питання діловодства та судової статистики.
Пропозиції:
1. Посилити контроль за веденням діловодства, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, заповненню документів первинного обліку.
Основними завданнями, над якими працював міський суд, було ведення посиленого контролю за веденням обліково-статистичної роботи, а також звернення особливої уваги щодо первинної реєстрації та обліку справ і матеріалів, які надійшли до суду, заповненню документів первинного обліку. Ці ж завдання будуть пріоритетними і в 2015 році, оскільки якісне та достовірне ведення судового діловодства є важливим чинником організації роботи суду.
Голова Володимир-Волинського Н.В.Пікула
міського суду
Консультант Володимир-Волинського А.В. Рищук
міського суду